FOTD:Bridal look/Barely there Look~

Wednesday, February 10, 2010
i once told my girlfriends that you don't have to put tons of makeup and apply colorful eyeshadow for you to look good,that its better to just enhance what you have rather than trying to create a strong feature in your face and ruin your face proportions.And yeah that's my look for this day....Bridal/Barely there look.

products used:

  • Home made green base(to brighten up complexion and toned down redness)
  • VOV pink beige foundation(as a concealer)
  • Meow Cosmetics FF abyssinian
  • Some Kinda Gorgeous Deep(contouring)
  • Etude House Secret Beam Highlighter
  • Clinique Blush(cant read the shade)

a simple look that i think can pass as a bridal look too,i fixed my hair up and it look glam and classy but sweet..

my nose looks really sharp...me like it...haha...my lashes looked full too..if you want you may use falsies too give your eyes a little push,but i cant find my lash glue soo i went for the au naturale lashes with 2 coats of mascara =D
eyes:
i only used 2 shades of eyeshadow,i mixed the light eyeshadow with a darker brown shade and applied it on the lid,then the brown on my crease and the light shade as a highlighter

applied a black liner with a light hand i made it thicker on the outer part and smudged it.

the highlighter on my tear ducts was from elf all over cover stick in pink lemonade..

lips..Lip liner from styli style and a My lips but better shade(MLBB) in2it zip topped with a gloss on the middle..
i had a hard time contouring my face cause i was flaking..my skin condition right now is like one of my worst.....tiny blackheads suddenly popped Hi!..out of nowhere..i mean if you'll click the photo i think you'll be able to see some tiny bumps on my cheeks..hmmm...i wonder.

here's another shot maybe you ll be able to see it this close...my skin wasn't as conditioned as it was before..but it looked flawless on my shots.that's how great vov foundation is??..i don't know.. its the first time i used it.

i also contoured my nose,i wasn't gifted you see..haha,enhance what you've got so i said....i don't know if you already noticed..my eyebrows were asymmetrical...i cant line them properly cause they're naturally different in shape..one is curved while the other one has a slanted peak...

highlighted my nose' bridge and upper lip as well as the top of my brows..


here's a black and white photo...now all i need is a groom..ehem..hahaha.ADVANCE HAPPY VALENTINES DAY LADIES AND GENTS XOXO.

PS: i will be doing my first ever makeup gig...its a fashion show that will be held at the fort...im sooo excited,and quite nervous at the same time...

19 Beauty Bag Lovers:

GirL With GLasSes... said...

you are so beautiful shobe. i love this kind of makeup on you.

- - aika - - said...

PRETTY very natural :D

Mrs. Kolca said...

i love barely there make up.. always pretty :D

Fifi said...

I love it! You are naturally pretty!
And this might sound weird, but I find it more difficult perfecting a "no-makeup" makeup look than doing a rather dramatic look, like smoky looks for instance. Lol XD

Louie said...

SOOOOO pretty gusto kitang paglinhan hehe :P xoxoxox

Askmewhats said...

this is a gorgeous look shobe! I love this look on you, very fresh and simple! :)

Soapaholic said...

So beautiful!! Baka gayahin ko lipstick mo, heehee.^_^

maviclicious said...

sis, ur you look so nice.. what brand are you using for the white eye liner? Im looking for a good brand kc.. hope you can help me

*Nehs* said...

so kinis mo naman shobe!! very pretty look.

abby said...

you're a natural beauty to start with =)

abby said...

btw, you look real good with eyeshadows, but I say that you look like in YOUR BEST when you don't have much make up. swear. I always read your posts, I'm just a lazy commenter with everyone else =p

CamRenRai16(SHOBE) said...

thanks ladies-

fifi- having a great skin is another factor when it comes on a barely there look i guess,im not saying that i have a perfect skin but that's one factor,to have a good canvas..

louie-waaa wag magiging moody baby mo haha
ms nikk-thanks ms nikki!

mavic-its from nichido,i love etude house' white eyeliner as well.

nehs-achii nehs promise haywire ang skin ko ngayon,blackheads suddenly popped out

abby-thanks abby,my husband said so as well..=D

twinsouls888 said...

I like the color of lips Shobe , a really pretty look. It's my favorite look of all time, the barely there look or no makeup look hehe.

Ay girl, ask ko lang. Alam mo san makabili ng murang traincase? Tnx. ^_^

Mrs.Zeus said...

Very beautiful!

Sush said...

I hear wedding bells! Gorgeous look! :)

makeupbaby said...

You're so prettyful ms shobe!lurve it!
ganda pa ng skin.

CamRenRai16(SHOBE) said...

thank you po mga ladies!!!touching naman hehe

THE BEAUTY JUNKEE said...

uuuyyy..nalalapit na bang magamit ang bridal look fotd? heheheehe.:p

Camille(SHOBE) said...

malayo paaa!!haha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...